خواص معجزه‌آسای دود کردن عود و رایحه درمانی

عود خوشبو یکی از مواد معطر قابل کاربرد در رایحه درمانی است و در طب سنتی خواص دود کردن عود بر کسی پوشیده نیست. در اصل عود شاخه‌ای باریک و دراز و تکه چوبی بریده شده از درختی خاص بوده که در شرق آسیا علی‌الخصوص هند و چین رویش می‌کند و با آتش زدن آن دودی همراه با بوی خوش بلند می‌شود.
البته عود‌هایی که امروزه در بازار عرضه می‌شوند، از چوب درختی خاص نیستند بلکه حاصل فرآوری گیاهان معطر و صمغ‌های عطری می باشند.

  • موارد زیر از جمله خواص معجزه‌آسای عود (رایحه درمانی) در خوشحالی فروشی پلاک 27 است:
  1. روایح مطبوع موجود در عود، فرد را فعالتر و سر زنده تر ساخته و باعث ارتباط شخص با درون خود می‌شود.
  2. استنشاق روایح مطبوع باعث ایجاد و ارسال پیامهای عصبی در مغز و کل سیستم عصبی و دریافت واکنشهای مثبت می شود.
  3. سوزاندن عود خود به تنهایی یکی از درمان‌های اثربخش برای جلوگیری و رفع استرس، ایجاد آرامش و تمدد اعصاب، رفع خستگی و بسیاری از بیماریهای دیگر می باشد.
  4. سوزاندن عود باعث دور شدن امواج و انرژی‌های منفی موجود در محیط می شود.
  5. ترکیبات معطر طبیعی گلها و گیاهان که درعود یافت می شود، از طریق مژک‌های موجود در بینی وارد سیستم لیمبیک مغز و قسمت مخاطی هیپوتالاموس شده و با تحریکات اعصاب بویایی این قسمت که مسئولیت احساسات، تنفس، ضربان قلب، غدد درون ریز، حافظه و یادگیری را بر عهده دارد، تاثیر قابل توجهی بر روحیات و خلق و خو می گذارد.
  6. عصاره معطر گیاهان موجود در عود به دلیل ساختار تشکیل دهنده‌شان که معمولا شامل آلدئیدها، کتونها و استرها است، نقش بسزایی در سلامت جسم و ذهن دارند. البته هریک از رایحه ها خاصیت ویژه ای دارند.
  7. رایحه درمانی توسط عود یکی از بی خطرترین، کم هزینه‌ترین، ارزان‌ترین و اثربخش‌ترین روش‌های درمانی می باشد یعنی برای انجام آروماتراپی (رایحه درمانی) در خانه به راحتی می توان از سوزاندن عود استفاده کرد.
  8. همانطور که گفته شد عودها و اسانس‌های مختلف با روایح متفاوتی که دارند علاوه بر خوشبو کردن محیط، کارهای خاص خود را نیز انجام می دهند.


    شما میتوانید خواص و عناوین «عودهای شاخه ای» را در این لینک بخوانید.

    و همچنین خواص و عناوین «عودهای مخروطی» را در این لینک بخوانید.

برگشت به بالا
حمایت از کالاها و هنرمندان ایرانی
x کارایی بهتر در اپلیکیشن دانلود برنامه